تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش
سرخط خبرها

روزنامه نگاری، روایت قلم به دست‌های مجاهد

  • کد خبر: ۱۶۵۷۲۸
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
روزنامه نگاری، روایت قلم به دست‌های مجاهد
روایت قلم به دست‌های مجاهد، روایت روزنامه نگاران، خبرنگاران و اصحاب فداکار رسانه است که روزشان را با تلاش مداوم در مسیر آگاه سازی، اطلاع رسانی و امیدبخشی به شب می‌رسانند.

سوم خرداد، سالروز حماسه بی بدیل و تاریخ‎سازی است که چه بسا هویت انقلابی ملت ایران را شکل داد. زمانی که ائتلاف ابرقدرت‌های شرق و غرب به خاک پاک این سرزمین هجمه آوردند و خرمشهرش را اشغال کردند، ایمان راسخ مردی الهی بود که باعث شد جوانان باغیرت و انقلابی برای دفاع از تمامیت ارضی وطن بسیج شوند و ثمره این وحدت و همدلی، رهایی شهری بود که خدا آن را آزاد کرد.

با این حال، آزادسازی خرمشهر عزیز پایان ماجرا نبود.

با پایان یافتن جنگی که خونین آغاز شد و خاک پاک ایران اسلامی را با خون مطهر هزارهزار جوان مخلص و انقلابی در دفاع مقدس آشنا کرد، در چهره‌های دیگری ادامه یافت و زخم خوردگان از اراده و ایمان ملت قهرمان ایران، در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی به میدان آمدند تا اگر حریف مقاومت قهرمانانه مردم نشدند، عملیات استحاله از درون را آغاز کنند.

تحریم‌های ظالمانه، کارشکنی‌های تجاری و البته هجمه فرهنگی همه جانبه با بی اعتبارساختن ارزش‌های اعتقادی برای نسل جوان، راهبرد‌هایی بود که در برابر آن، مجاهدت «قلم به دست ها» نیاز بود تا ایستادگی «سلاح به دست ها» در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل استمرار پیدا کند و اشغالگری که از خرمشهر اخراج شده بود، قدرت اشغال خرمشهر‌های اقتصادی و فرهنگی را پیدا نکند.

رویداد سوم خرداد مربوط به سال‌ها پیش است، ولی الگویی است که می‌تواند در همه حوزه‌ها به خصوص خبر و رسانه مؤثر باشد. روایت قلم به دست‌های مجاهد، روایت روزنامه نگاران، خبرنگاران و اصحاب فداکار رسانه است که روزشان را با تلاش مداوم در مسیر آگاه سازی، اطلاع رسانی و امیدبخشی به شب می‌رسانند. رسانه‌های محلی که در پیشانی این جریان قرار دارند و موردوثوق اهالی یک محله، منطقه یا شهر هستند، پل ارتباطی مطمئنی میان مدیران و مردم برقرار می‌کنند و سر از پا نمی‌شناسند تا گرهی از گرفتاری‌های مردم بگشایند.

از سوم خرداد سال ۱۳۸۸ تاکنون که روزنامه شهرآرا از نشریه‌ای هفتگی به روزنامه‌ای حرفه‌ای تبدیل شد، این مسیر روبه رشد با سرعت چشمگیری پیموده شده است تا امروز بتوان شهرآرا را «رسانه مردم مشهد» دانست. وجود پیوست‎های محلی یا همان «شهرآرامحله»‌ها نیز باعث شده است تا بدنه مردمی این رسانه تا حد درخورتوجهی پررنگ باشد و به برکت همین ارتباط مردمی وضعیتی رقم بخورد که این رسانه، تریبون مطالبه میدانی برای مردم و گروه اطلاعات و اخبار آن، آیینه انعکاس مهم‎ترین رویداد‌های مشهدالرضا (ع) باشد.

روشن است که باید مسیر تلاش در عرصه جهاد تبیین را با قدرت ادامه داد و اینجاست که باید از رسانه‌های تأثیرگذار استمداد کرد تا به میدان بیایند، قلم به دست بگیرند، امید بیافرینند و آتش توطئه‎های رسانه‎ای را با پوشش متوازن، صادقانه و پسندیده پیشرفت‎ها، گره‎گشایی‎ها و محرومیت‎زدایی‎ها خاموش کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->